Jump to content
×
×
  • Create New...

Terrafractyl - Electronic Evolution


Saikotek
 Share

Recommended Posts

vertigocd026.jpg

 

 

We are entering a new era of human consciousness evolution; it’s time for global awareness and it’s time to unleash some special music. So Vertigo Records is bringing out for you an absolutely innovative album by one of the most productive and talented producers from the land of Oz, Felix Greenlees aka Terrafractyl titled ‘Electronic Evolution’. Being a classically trained musician Felix knows perfectly how to create a harmonic balance of a mixture of beautiful sparkling melodies, playful funky grooves, various real instruments and thoughtful words. All these make Terrafractyl’s sound so breathtaking and so different from anything you have heard before. This music is designed especially for those glorious morning moments when people are meeting on dance floors after trippy nights and sharing smiles with everyone around. Included are some intresting collborations with such artsits as Positive Thought and Launchpad as Free Standing Pickles. No doubt Felix’s productions are at the cutting-edge of modern psychedelic music with all his projects: Terrafractyl, Hypnagog and Mental Extentions. So open your heart, your mind and pereapre your body for a colorful audio journey You will never forget.

 

 

Tracklist:

 

01. Precognition

02. The Power Of Your Mind (With Positive Thought)

03. No Matter

04. Electronic Evolution

05. Free Standing Pickles - The Dreamfields

06. A New Level Of Reality

07. Cab Calloway – The Man From Harlem ( Terrafractyl Rmx)

08. Our Eyes Can Deceive Us

09. The Cluttered Path

10. Clarity

11. Inner Peace

12. Everything Is Perfect Always

 

 

Samples @ Arabesque

Link to comment
Share on other sites

ora ai esta boas noticias ... gosto do som deste wallabee ...

 

com certeza vai estar um bom album com meia duzia de freakalhices e ideias diferentes ... espero eu :gap:

i%20dont%20give%20a%20fuck-200x200.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

diferente???isto é o album mais original e musical e outras coisas mais acabadas em "al",que eu ouvi nos últimos tempos...

 

aconselho toda a gente a ouvir,vão-se surpreender...se pudesse casava-me com este album :lol:

 

olhem que pérola:

 

muito bom Saiko ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=s3d7vtoTD-M

= Too Much Happiness Make Kids Paranoid =

Link to comment
Share on other sites

Já agora fica aqui o teaser de onde foi retirada a sample de voz inicial. Aos anos que tou à espera desta animação que parece nunca mais sair.

 

http://anthony.gnn.tv/

"Só os que procuram o absurdo atingem o impossível."

Link to comment
Share on other sites

Que boas noticias vou ter aqui som para os proximos tempos ... ate prefiro som mais forte mas este rapaz ao seu estilo chega ... este melodico esta em expansao e fico na duvida se quero que se desenvolva demais ... gostava de ouvir mais uns do genero mas pode-se dar o tal do boom e entre esses 2 que vou gostar de ouvir estao 200 que mais valia terem tado quietos ... mas la esta assim ja vamos para o complexo campo da probabilidade ... cada um tem os seus gostos e a sua maneira de atinjir o fim mas n tenham duvidas que este no sitio certo, no estado certo, com o pessoal certo, e por ai chegava para um fim qq ... e ja agora n sei por que estou a escrever isto aqui ... os 3 ou 4 que deram as dicas no topico sabem a sua meneira ou pelo menos nao precisam de ler o que eu estou a dizer os que precisam os outros 3 ou 4 mil e ter esperanca que aos poucos tenham a sorte (probabilidade)de terem escolhas diferentes que aos poucos os faca seguirem um outro caminho ... va fiquem bem

S01.png
Link to comment
Share on other sites

Espreitem este ep que saiu ontem de outro projecto deste senhor, e já agora o resto da discografia de Hypnagog. Vale a pena. ;)

 

http://soundcloud.co...e-vibration-ep/

"Só os que procuram o absurdo atingem o impossível."

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
 Share

  • Member Statistics

    4,907
    Total Members
    228
    Most Online
    zZora
    Newest Member
    zZora
    Joined
  • Tell a friend

    Love ElastikTribe? Tell a friend!